Facebook реклама: Как да таргетирате ефективно (+примери) и размисли върху видео рекламите

Реклама във Facebook: как да се възползваме максимално от нея?

Преди да започнем, нека направим бърз статистически преглед на следните важни елементи, касаещи всяка фейсбук реклама, а именно:

Потенциално достигане/рийч – към днешна дата активните потребители на Фейсбук на месечна база надхвърлят 2,32 милиарда. Доста „незначителен“ рийч, нали? Това означава обаче и нещо друго. Рекламодателите имат широко поле за изява, което също означава и по-голям риск от объркване аудиторията.

Приход на Фейсбук от рекламодателите – за една година Фейсбук прави над $9 милиарда, като всяка година се забелязва ръст от около 47%.

Таргетиране – въпреки последните „страшни“ промени, касаещи опциите за таргетиране във фейсбук рекламата, все още разполагате с достатъчно добри и ефективни опции, с които да откриете правилната аудитория от клиенти.

А говорейки за подбор на аудитории, разполагате с:

  • Custom аудитории
  • Lookalike аудитории
  • Core аудитории

Как да използвате тези ценни за всеки бизнес активи, за да продавате повече?

За целта ще разгледаме 10 различни индустрии и ще Ви предложим 10 ефективни стратегии, които да приложите веднага.

10 ефективни опции за таргетиране на facebook реклама

1. Ако сте в автомобилната индустрия – потенциални клиенти за нови автомобили

Example: AdEspresso

ad espresso

Според данни на Autotrader, клиентите прекарват почти 60% от „автомобилното си време“ в търсене на информация онлайн. Това означава, че тази аудитория е много вероятно да се заинтригува от, например, полезно съдържание, което да улесни избора на нов автомобил.

За да „хванете“ това поведение, бихме Ви посъветвали да използвате инсайтите във фейсбук, за да откриете топ facebook страници, които попадат във вашата категория.

Например, такива страници във световен мащаб са именно Autotrader, Carmax и други.

За Ваше още по-голямо удобство съществува и цяла секция, посветена на автомобили, която ще намерите в Hobbies & Activities -> vehicles.

espresso ad 2

В зависимост от марката автомобил, която искате да рекламирате, можете да стесните допълнително таргетирането си.

2. Ако сте университет и набирате MBA студенти

Example: UFC College of Business

ufc college

Ако сте университет и набирате магистри, използвайте таргетиране по образование (хора, интересуващи се от магистърски програми).

Ако знаете корените на фейсбук, вероятно ще се сетите, че първоначално тази платформа е била насочена само към студентите. С развитието си, базата от потребители нарастнала с бързи темпове, но идеята дори към днешна дата остава същата – да обедини индивиди спрямо техните интереси на образователно, професионално или лично ниво.

Цялата тази информация позволява на фейсбук да предложи на рекламодателите си опции за таргетиране по образование. Все пак това винаги ще се корени в причината за създаването на платформата – образованието.

Така, рекламодателите могат да се възползват от тези демографски фактори, за да изпълнят рекламните си цели.

Открийте опцията в секцията за:

demographics > education > education level

Ако искате обаче да бъдете още по-прецизни в таргетирането на вашата facebook реклама, използвайте допълнителни демографски фактори, като:

  • Work, industries
  • Field of studies

Interests: Gmat studies, etc.

3. Ако сте туристическа агенция – хора, активно търсещи почивки

holidays

Да приемем, че искате да таргетирате до нова аудитория – хора, активно търсещи почивка. Това, което можете да направите е да таргетирате по следните параметри:

Interests > hobbies & activities > travel

Interests > content + pages about vacation/travel:

  • Trip Adviser
  • Booking com
  • Kayak com

Interests: Airline pages

Behavior: Travel > frequent travelers

Като за начало е добре да започнете с широко таргетиране като използвате тези опции за таргетиране. Друг интересна опция е да таргетирате по Life events като:

Newly engaged (1 year, 3 months, 6 months) – страхотен повод за почивки, нали?

4. Срещи и връзки (ако предлагате приложения за срещи и запознанства) – хора, търсещи взаимоотношения

meetings

Според Фейсбук, над 36 милиона потребители са се отбелязали като „single” в статуса си, и това е само на територията на Щатите.

meetings 2
meetings 3

Преди да подскочите от радост, нека само Ви напомним, че дори този статус не винаги е достатъчно точен. Не всеки със статус „single” е в търсене на нова връзка. Разбира се, няма как да знаете всичко това със сигурност и ето къде идва ролята и на допълнителните „сигнали“, за които да си отваряте очите при таргетирането.

  • Relationship status: Single
  • Interests: Family & Relationships
  • Dating: Pages + content around dating

Друга идея за ефективно таргетиране е спрямо потребителското поведение от гледна точка на техните приятели.

Life events > friends of:

  • Newly engaged couples
  • Friends of newly weds

5. Арт и забавления: хора, интересуващи се от live събития

Както и при предишните примери, отново е важно да откриете точната си аудитория, която ще съдейства за по-висока релевантност на Вашите facebook реклами.

За тази цел Ви предлагаме следните варианти за таргетиране.

Да предположим, че искате да продадете билети за концерт на X изпълнител.

Във вашата facebook реклама таргетирайте:

Interests > entertainment > live events

Interests > Name of the artist/Pages related to the artist/ Music

Interests> Genre

Бонус таргетиране: използвайте таргетиране по локация. Например, ако това е в местен бар в известен курорт, стеснете радиуса и обратното.

6. Финансова индустрия/Застраховки – хора, интересуващи се допълнително осигуряване

финтех

Да предположим, че лицето Х има нужда/интерес от допълнително пенсионно осигуряване. И тъй като тук не би било удачно да таргетирате по възраст или професия – за всяка професия може да е различна пенсионната възраст – по-умното таргетиране, според нас, би било:

Demographics > parents > all parents

Parents with adult children (18-26)

Interests > business & industry > personal finance

Interests > investment > retired planning, etc.

Interests > pages about retirement/savings/personal finance

Разбира се, когато започнете да таргетирате обмислете внимателно с какво послание ще ги таргетирате и въобще как точно ще си построите фунията.

7. Дом и градинарство – хора, които притежават дом

градинарство и дом

Ако сте в тази ниша, обърнете се към собствениците на дом, не наематели. Подходящо и ефективно таргетиране в случая би било:

Interests > hobbies & activities > home & garden:

  • Home improvement
  • Do it yourself
  • Home appliances

Demographics > recently moved

Interests > business & industry > design > interior design

Interests > pages related to home renovations + tv realities/shows

8. Ако сте в Retail бранша – продавате обувки, например

retail

Ето една идея как да таргетирате потенциални клиенти за нов чифт обувки

Engaged shoppers

Interests > shopping & fashion > clothing > shoes

Interests > pages related to shoes/shopping

Interests > online shopping

9. Ако сте в Real Estate бранша – хора, оглеждащи се за нов дом

home

Преди да пристъпите към таргетирането, поставете се на мястото на потенциалните си клиенти. Използвайте life events, които подсказват за потенциален интерес от тяхна страна за закупуване на самостоятелен, нов дом.

Demographics > life events:

  • Newly weds
  • Newly engaged
  • Recently moved

Interests > personal finance

  • Mortgage loans
  • Investment

Interests > pages related to real estate service & advice

10. Ако сте фитнес център – хора, търсещи фитнес треньор

gym

Последният пример, който ще разгледаме днес, ще бъде за фитнес индустрията като един доста интересен, поне за нас, пазар. В много чести случаи фитнес центровете се чудят как да популяризират една от основните си услуги, а именно персонализирани или групови фитнес тренировки с инструктор.

За да бъде успешна вашата facebook рекламна кампания, препоръчваме Ви да заложите на следните опции за таргетиране:

Interests > fitness & wellness:

  • Physical exercise + fitness
  • Running

Interests > pages related to fitness & wellness (тях можете да ги проучите и в инсайтите)

Interests > pages for popular gyms

Interests > pages related to fitness apparel

След като вече обсъдихме примерните таргетирания за тези 10 различни сфери е време да поговорим и за рекламните видеа и техните ползи за бизнеса.

Защо бизнесът Ви има нужда от видео реклама?

74% от потребителите са склонни към покупка след видео реклама

Добавянето на професионално реализирана видео продукция на целевата Ви страница не само че ще популяризира Вашите услуги или продукти по един супер интерактивен начин, но дори може да доведе и до директни продажби.

От статистическа гледна точка, около 74% от потребителите в световен мащаб са склонни да закупят продукт след като са изгледали обяснително видео, в което се представят най-силните му ползи и предимства.

Ако трябва да сме честни, тези данни не са особено изненадващи за нас, имайки предвид това, че зрението все пак е доминиращото ни сетиво. Нещо повече, човешкият мозък възприема най-лесно и най-добре визуалната информация.

С други думи, щом добрият криейтив може да спре вниманието на потребителя докато скролва из фийда си, представете си колко добър би бил ефектът от динамични, движещи се снимки или професионално, завладяващо видео. Използвайте видео във вашата facebook реклама!

Рекламните видеа пораждат доверие у потребителя

Вашият бизнес не изгради ли усещане за сигурност и доверие у потенциалните си клиенти, не очаквайте стабилни и увеличаващи се продажби. Най-често това доверие идва от отзивите за Вас като търговец, качество на предлаганото от Вас и отношението Ви към клиента. Разбира се, негативните отзиви не са добре дошли, но и дори и да се случат, важно е да се поставите на мястото на клиента и да се опитате да поправите грешката си (ако недоволството е с основание).

Положителните отзиви са Вашият силен коз, който Ви съветваме да използвате и за рекламни цели.

Представете си, че Ви рекламират избелващ продукт за зъби на марка непозната за Вас. Дори и да проявите интерес, да сте харесали описанието и да Ви устройва цената на този нов продукт, надали ще закупите веднага – чисто инстинктивно се „пазите“.

От гледна точка на бранда (търговеца), неговата задача е да Ви убеди, че ще получите качествен и работещ продукт, който се ползва от Х брой хора. Добър ход е да Ви покаже добре замислено видео, в което да демонстрира нагледно как се ползва продуктът, сравнения тип „преди“ и „сега“, снимки на клиенти и т.н. Всичко това определено ще въздейства върху крайния потребител и при правилно изиграни карти, ще се стигне и до продажба.

рекламно видео клиентски отзив
Йордан Йовчев видео клиентски отзиви
Йордан Йовчев
видео заснемане и изработка на видео реклама talk & translate мобилно приложение
рекламен филм видеозаснемане беса вали винарна енира
цени видео с отзиви на клиенти клиентски отзиви изработка
изработка на видео с клиентски отзиви за устои ад
видеозаснемане събитие devin air газирана вода
рекламно видео клиентски отзив

Google обича видео съдържанието и възнаграждава за използването му

Лесно е да отговорим защо е така. Видеоклиповете Ви помагат да задържите потребителите на сайта си за по-дълго време. Случи ли се това, тази подробност сигнализира на Google, че Вашето видеосъдържание в случая резонира с нуждите на потребителя и той се наслаждава на добро потребителско изживяване.

Видео продукциите са идеални за мързеливите потребители

С видео съдържание можете да забавлявате, обучавате и заинтригувате потребителите си. То се оказва и много хитър ход за най-мързеливите сред тях. Това се дължи и на факта, че на ежедневна база потребителят вижда десетки реклами, за които в един момент става сляп. Да не говорим, че дългите продуктови описания и многото текст доскучават на хората докато видео на даден продукт в действие има много по-голям шанс да спре вниманието им.

Видеоклиповете се споделят: мощно предимство за вашата facebook реклама!

Най-често споделяните видеа из социалната мрежа са или смешни компилации с хора и животни, или мега добри бизнес реклами като тези на Coca-Cola, лидерски автомобилни марки и др. В най-идеалния случай, разбира се, Вие бихте искали видеата Ви да отключват така наречения „вирусен ефект“. Но реалистично погледнато, за да се стигне дотам, трябва доста да сте се постарали. За целта Ви препоръчваме да се обърнете към професионалисти в изработката на видео реклама и опитен маркетингов екип, с който да планирате концепцията на самото видео.

Едно от най-силните предимства на видеосъдържанието, ако не и най-силното, е фактът, че видеата се споделят най-много от потребителите, за разлика от фейсбук рекламите. Но това е съвсем нормално. Видеата не са чак толкова ангажиращи към директна продажба,  не ти казват да направиш еди-какво си (да свалиш е-книга, да закупиш нещо, да прочетеш нещо…), а просто да изгледаш няколкоминутно приятно, забавно, полезно и интересно видео с awareness цел, т.е. да се запознаеш с предлаганото. То има за цел не да продаде веднага нещото, а да възбуди интереса, да накара потребителя да поиска да разбере повече и оттам насетне започва истинското преследване и охажване.

Социалните мрежи като цяло насърчават използването на видеопродукции все повече и функции като живо предаване или 60-те Second Videos & Instagram Stories го доказват.

Оттук насетне сте Вие

Не забравяйте да подготвите  страхотен криейтив/и за Вашата facebook реклама, който да предлага неустоима оферта, която да не може да се изпусне. И, разбира се, оставете място и за оригинални, добре изпипани видеопродукции, с които да популяризирате бизнеса си по креативен и запомнящ се начин. А това в дългосрочен план несъмнено ще се отрази и върху пазарния Ви дял.

Благодарим Ви, че останахте с нас до края! Надяваме се, че статията Ви е била полезна.

С уважение,

Webselo.com

, , , , ,
Предишна публикация
Ново снимачно студио под наем в София

Подобни Постове

Меню
Top