Топ 10 на най-креативните видео реклами за 2018 година

Класация на топ 10 най-креативни видео реклами за 2018-та година

В този пост ви представяме изборът на нашия екип за топ 10 най-креативни видео реклами до този момент за отминаващата 2018 година.

Една наистина добра телевизионна или уеб видео реклама трябва да е запомняща се, подтикваща към действие и най-добре – да предизвика усмивка или сълзи у нас, защото само в този случай е успяла да съчетае комерсиалното и общочовешкото у себе си. С други думи – да има силна „вирусност“, ако перифразираме маркетинг гуруто Тим Елис…

Рекламата на Audi – Escape (Extended Cut)

Режисьорът Matthijs van Heijningen е съчетал похватите на хонгконгския екшън, комични елементи и перфектна визия за тази реклама на Audi, представяща технологията, използвана в новите им модели автомобили, която е създадена през август 2018 година. Нещо като блокбъстъра „Час пик“, но без Джеки Чан и Крис Тъкър. И всичко това озвучено с лежерното парче „Easy”, този път в оригинала на Commodores от 1977 година, а не на култовите Faith no more, което носи нужното настроение и контрапункт на този иначе екшън клип в стил 90-те. И води до логичния финал на това 90-секундно бижу – Escape with Audi technology.

Рекламата на Sprint – Evelin

В началото на 2018 година нюйоркската агенция Droga5 пусна рекламата на Sprint – Evelin. Тя се радва на огромна гледаемост в интернет. Във видеото свръхинтелигентният робот, който напоследък става все по-актуален и е истинска звезда на голямата си търговска марка, поставя под съмнение умението на създателя си да взема умни и рационални решения и да направи добър избор на безжичен оператор. Футуристичната визия, контраста между робот и създател, цветовете и музикалният фон съпътстват адекватно историята. Всичко това става в компанията на Evelin от Sprint и нейната шайка от саркастични роботи, които превръщат тази реклама в истински пир за сетивата.

Рекламата на Nike – Awaken the Phantom

Този истински късометражен „пълнометражен“ филм на Nike има внушението на истински трейлър на блокбъстър на ужасите в стил Стивън Кинг или „Досиетата Х“. В рекламата на Матю Вон имаме редкия шанс да видим камео роли на футболните звезди Дженаро Гатузо, Андреа Пирло, Мал Пуг и Неймар, както и на нигерийските реге рапъри WizKid, Legendury Beatz и Tiwa Savage, а уникалната усмивка и жълтият фрак на невероятния Роналдиньо, дори и без обичайната топка в краката, са просто незабравими. Стилната визия, внушението на специалните ефекти и въздействащата музика също правят от този клип истинско събитие в и без това пренаситения свят на видео рекламата.

Рекламата на Kia – Feel something again

Този кратък, но изключително запомнящ се рекламен клип на новия модел на Kia , стреля право в десетката с повече от ясно послание. Стивън Тейлър, който се подмладява с декади, шофирайки колата си на заден ход в автомобилно състезание на писта насред пустинята, символизира безспорно младежкия оптимизъм и жизненост на марката. С камео роля и на двукратния шампион от Формула 1 и Индианаполис 500 Емерсън Фитипалди, това ударно 60-секундно видео е за всички фенове на Aerosmith, но не само. То е и за всички, които мечтаят да карат някой ден новата Kia Stinger. Не само тази реклама, а темата на хита “Dream On” на неостаряващите Aerosmith е повече от подходящ фон на тази романтична и високоскоростна история.

Рекламата на Confused.com – From confusion to clarity

Звездата от култовия сериал „Синове на анархията“ Тимъти Мърфи е персоналния ни шофьор и гид сред консуматорския хаос на днешното общество в този футуристичен и антиутопичен видео клип на агенция Karmarama за сайта за застрахователно сравнение CONFUSED.COM. Бомбандиращите ни визуални елементи, надписите By me, For sale, които ни атакуват отвсякъде, визията, музиката, агресията, историята – всичко това е квинтесенцията на днешното объркано, свръхконсуматорско общество, заливано ежеминутно с “фалшиви новини и милиард мнения”. Героят шофира олд скул автомобила си лежерно в хаотичния трафик и застрашителния и подтискащ урбанистичен пейзаж, за да стигне накрая до чиста магистрала и да ни изведе до слогъна: Don’t be confused. Be Confused.com.

Рекламата на PepsiCo – Doritos Blaze Vs. Mtn Dew Ice

Доброто и Злото имат вече нови /и то какви!/ лица, след като в ожесточена lip-sync битка 135-сантиметровата звезда от „Игра на тронове“ Питър Динклидж и великият Морган Фрийман рапират, танцуват и разпръскват огън и лед по света. Всичко това можем да видим в новата реклама на брандовете на PepsiCo – Doritos и Mtn Dew. Пунтиращо популярните музикални МТВ клипове, видеото развихря въображението на зрителя и едновременно разгаря и утолява жаждата му, визуализирайки перфектно всичко това чрез нестандартната употреба на рекламираните продукти и ироничния си рап. Камео роли за Бъста Раймс и Миси Елиът и много фино намигване с целия клип от страна на творческия екип на агенция Goodby Silverstein & Partners правят от тази 60-секундна реклама емоционално преживяване за зрителя, което ще ви се иска да изгледате отново, и отново, и отново…

Рекламата на Apple – Growth Spurt

Гигантът Apple пусна рекламата за новия си iPhone XS and iPhone XS Max за САЩ през октомври 2018 година. Тя мигновено зарази милиони потребители с чудесни хрумвания и много настроение, добре подплатено с парчето Catch My Breath на Confidence Man. 60-секундното видео на режисьора Джон Хилкоут по забавен и едновременно уютен и съкровен начин плътно следва слогъна Еverytning you love just got bigger! Имаме уникалната възможност да се насладим на майсторската работа на спецовете по ефектите, наблюдавайки по-големите версии на домашна котка и кученце, Супер Марио, балон от дъвка, топка за голф, курабийка, небостъргачите на Манхатън и т.н., и т.н. Без да прекалява с визуалната атака и спец ефектите, видеото залага на познатото и битовото, за да стигне по-близо до аудиторията. Наистина всичко изглежда по-голямо с тази реклама!

Рекламата на Tata Steel – We Also Make Tomorrow

През септември агенция JWT пусна новата реклама на гиганта Tata Steel – We Also Make Tomorrow с режисьор Рейнълд Гресет. Клипът на пръв поглед просто следва детските мечти, но  и едновременно с това ни кара да се замислим по-отговорно за днешния и утрешния ден. Кара ни да се замислим за това което правим днес и за гаранциите за бъдещето. Приятната визия, спокойният ход на камерата, внушенията и посланието WeAlsoMakeTomorrow са резултат от дългия и креативен опит на компанията в рекламата, както и отговорното им отношение към света и собствения им бизнес. „Ние правим стомана, но също така създаваме решения, които дават положителна промяна на обществото. Нашата работа води до бъдеще, което е по-хуманно и много по-жизнено. Разбира се, правим стомана. Но … #WeAlsoMakeTomorrow”, гласи прякото обръщение към аудиторията на този завладяващ клип.

Рекламата на LEVI’S – Use Your Vote

Социално ангажираните рекламни послания не са рядкост в днешно време. Новата реклама LEVI’S – Use Your Vote, която излезе през септември 2018 година, е поредното доказателство за тази максима, и то какво! Видеото на агенция FCB и режисьора Бенито Монорио ни пренася в типичната атмосфера на щатите – с техните издигнати в култ пунктове за гласуване, бидонвили, гета, мултинационалност, ветерани, големи коли и безкрайни пътища, като над всичко това доминира неземният глас на американския символ Арета Франклин и нейния хит Think. С мисълта за утре и под рефрена Freedom! Видеото на  LEVI’S настоява за информираност, гражданска активност и упражняването на правото на свободен вот от страна на всеки от нас. Защото… това е твоят глас, това е твоят вот… Нали?

Рекламата на Health promotion agency – The Lost Night

Този налудничав и кошмарен новозеландски клип, сниман за Агенцията за промоция на здравето удивително напомня на футуристичен кошмар в стил „Туин Пийкс“ на Дейвид Линч. Кататоничен пиянски делириум или пророчески поглед в близкото бъдеще. Агенцията FCB и режисьорът Даниел Уоуик пуснаха тази потресаваща антиреклама за употребата на алкохол, наречена The Lost Night. Тя бе излъчена още през февруари 2018 година и до днес клипът е набрал милиони гледания в интернет. Алкохолът ни превръща в парцалени кукли без спомени и самоличност, затова трябва да консумираме разумно. Иначе идва „Отделът на изгубените нощи“… Това е основното внушение на клипа, насочено най-вече към най-младите потребители в Нова Зеландия. Явно там това е истински социален проблем.

Не пропускайте да погледнете и избора ни на ТОП 5 най-креативни видео реклами за 2017-та година. Ако смятате, че сме пропуснали някоя от най-добрите реклами, можете д ни пишете на страницата ни във Facebook и ще се радваме да я разгледаме и добавим в списъка. Ако пък вие имате нужда от изработка на креативна видео реклама можете да се свържете с нас чрез страницата ни за контакти. Ще се радваме да обсъдим идеята ви.

, , , , ,
Предишна публикация
Трябва ли да използвате видео съдържание при изработката на уеб сайта ви?
Следваща публикация
Трябва ли да сложите видео на корицата си във Facebook?

Подобни Постове

Меню
Top