Рекламният видеоклип е готов. Но какво да правите с него?
В светът, в който живеем може би най-важното нещо е споделянето. А това важи и за вашето видео, което трябва да бъде видяно от възможно повече стратегически подбрани хора и потенциални клиенти.
Да създадете качествен видео материал, който да е и добър маркетинг лост за промотирането на дадена стока или услуга не е лесно. Причината е, че той трябва да бъде няколко неща едновременно – да има естетическа стойност (грубо казано да е приятен за окото), да умее да предава конкретното послание към клиентите и зрителите и да го прави по достатъчно впечатляващ начин, разбира се.
След като всичко това бъде „изгладено“ остава да решите как и къде да го промотирате, за да постигне той крайния си ефект. За тази цел има различни канали, които вършат чудесна работа и тук ще прегледаме най-ефективните сред тях.
Уебсайт
Макар и да се наблюдава сериозно доминиране на социални мрежи, съвсем нормално е, ако брандът ви разполага с уеб сайт да използвате първо него, като платформа за рекламното си видео послание. По този начин вие ще комуникирате по правилен начин с вашите клиенти и ще достигнете до онези, които са потенциални ваши партньори в тази насока.
Къде да го поставите?
На главната страница в уеб сайта и като фон;- На страница с конкретна категория от продукти и услуги;- В блога на уеб сайта.
Така или иначе стана дума за социални мрежи и тяхната мощ в рекламна насока, Facebook разполага със специфичен алгоритъм на работа, който цени високо всяко видео съдържание. Клиповете имат висок потенциал за откриване и гледане от широка публика, съответно и потенциални клиенти.
Професионален съвет би могла да бъде функцията autoplay, която по принцип е без звук, но във всеки момент, в който екрана на мобилното устройство е върху клипа, той стартира. Това създава възможността на добавяне и на субтитри, които да допринесат за по-добрата комуникация.
Тук идеята е перфектно ясна – целта в тази социална мрежа, разчитаща на публикуването на снимков и видео материал е да впечатлява. Ето това е мястото, където можете да създадете още по-положително мнение за продукта си, създавайки качествено и приятно за окото визуално съдържание. За да стигнете до колкото се може повече публика, използвайте hashtag (#) в комбинация с ключови думи, отнасящи се до продукта или услугата, които искате да промотирате.
Тук можете да публикувате и кратък трейлър, който да представя клипа ви и ще създадете известна доза интерес при по-нетърпеливите клиенти. Можете да добавите и линк към уеб сайт или профил в социална мрежа, където да може да бъде изгледан целия.
YouTube
Качвайки видеото си в този канал и свързвайки го към съответния уеб сайт, видео канал или социална мрежа, в която промотирате услугите и стоките си вие можете да достигнете до още повече потенциални клиенти.
Защо точно тук ли? А защо не? Социалната мрежа създава огромно количество публика, която и на практика се състои и от ваши потенциални клиенти или зрители на рекламата. Изследвания показват, че повече от 80% от потребителите в Twitter гледат видео съдържанията. Защо не и именно тук да открият вашия бранд?
Събития и презентации
Макар и това да не са дигитални платформи за представяне на определено видео, то все пак може да бъде включено в съответното представяне. Независимо дали става дума за малка среща между потенциални бизнес клиенти или по-масово събиране с подобни цели, важно е да сте наясно, че това също е един креативен начин за достъп до потенциалните ви клиенти или зрители на клипа.
И-мейл комуникация
Така наречените newsletters могат да съдържат и видео материал. Това е специфичен начин, който прави електронната комуникация много по-ефективна и резултатна.