Видео с отзиви на клиенти – най-силната реклама

Блог

Защо трябва да използвате видео реклами с отзиви или мнения на клиенти в бизнеса си?

Умните компании създават видеа с мнения на свои клиенти. Защо? За да могат техните потенциални клиенти да видят и чуят отзиви на хора точно като тях. Така те научават защо трябва да купят даден продукт, защо се нуждаят от него и как той може да бъде от полза за решаването на техните проблеми. Истината е, че едно видео с мнения на клиенти може да направи много повече за вашия бизнес от няколкомесечната работа на маркетинг отдел и търговски екип!

Но днес не е достатъчно просто да създадете някакво видео, в което ваши клиенти да говорят за продуктите ви. Във време, в което отвсякъде сме заляти от всякакви интересни реклами, трябва наистина да се постараете вaшата да привлича вниманието на зрителите. А както знаем, нужни са само няколко секунди, за да се спечели вниманието на човек и той на подсъзнателно ниво да знае, че ще изгледа целия клип. За това публиката иска съдържание във формат, който смята за интригуващ.

Видеата с мнения на клиенти примамват аудиторията, като им предлагат човешка история, представена от истински човек – с неговия глас, с езика на тялото му, с индивидуални емоции и съдба. Разбира се, обаче има някои тънкости при създаването на подобен вид видеа, които ги превръщат в ефективни.

Какво представлява видеото с отзиви на клиенти?

Първо и най-важно е да разберете какво наистина представлява видеото с клиентски отзиви и как то може да се използва. Този тип видео може да бъде най-полезното средство, чрез което вашите потенциални клиенти да проучат какво предлага фирмата ви и с какво тя може да им бъде от полза.

Трябва да знаете, че няма ограничения в това кога можете да създадете подобно видео – дали ще е в началото на създаването на нов продукт или част от маркетинга и продажбите му. Този тип клипове са полезни както в ранните етапи от работата ви като въведение към това какво правите и защо, както и като повторение на услугата и това, което други клиенти получават от вас.

Важно е да не забравяте, че по време на видеото не трябва да показвате само и единствено хората, които интервюирате, но и да визуализирате самия продукт или услуга, които предлагате. Така зрителите ви ще знаят как изглежда това, което им предлагате, как се използва, за какво е предназначено и т.н. Използвайте графики и подходящ саундтрак, чрез които да създадете кинематографично усещане у своята публика – защото, най-добрите търговци знаят, че трябва да омаят всички сетива на своите потенциални клиенти и така вероятността да ги конвертират в настоящи е много по-голяма.

Съвет: Създавайте видеата си с продължителност под 2 минути.

бикновено най-добрата и ефективна дължина е 90 секунди, които са разделени горе-долу по следния начин:

  • в първите 30 секунди трябва да се установи кой е клиентът;
  • следващите 30 секунди да говорят за проблема, с който той се сблъсква;
  • по време на последните 30 секунди обсъдете как вашият продукт помага за решаването на проблема.

Защо е важно да имате видео с мнения на клиенти?

Може би досега не сте се занимавали твърде много с видео маркетинг и се чудите дали наистина ви трябва подобно видео? Отговорът е прост – да! Ето защо:

– 89% от маркетинговите експерти по целия свят смятат, че това е най-ефективната маркетингова тактика;
– използването на думата „видео“ в имейлите, които изпращате по време на своята маркетингова кампания, повишава с 19% отварянето на имейла, а кликването върху линка вътре – с цели 65%;
– именно видеата с мнения на клиенти са това, което В2В купувачите търсят, когато влязат във вашия сайт;
– 65% от вашата аудитория са визуални купувачи.

Кого трябва да поставите пред камерата?

Както може би ще се досетите, не всеки клиент е подходящ за участник в такова видео. Има три неща, които трябва да вземете предвид, когато избирате кой да застане пред камерата ви и чия история да разкажете:

Изберете клиент, на когото вашият продукт е помогнал да постигне, така да го наречем, осезаема победа. Например такъв, който има и емпирични доказателства за това. Колкото повече физически факти може да даде клиента за предимствата на вашия продукт, толкова по-добре.
Ако можете да заснемете клиент, който е познат на аудиторията, то автоматично ще придадете на вашия продукт много по-висока стойност.
Може би никога не сте се замисляли за това, но ако имате възможност, постарайте се чрез видеото да успеете да уверите вашите зрители, че продуктът ви е легален и не продавате нещо, което да се окаже след това, че не може да бъде използвано.

Съвет: Когато създавате видео с мнения на клиенти, избягвайте интервюирането на няколко души едновременно. Вместо това разпитайте всеки човек поотделно, а по време на пост-продукцията можете да слеете някои от сегментите.

Кога е най-подходящо да заснемете такова видео?

Заети сте. Вашите клиенти също са заети. И е почти невъзможно да успеете да съчетаете графиците си така, че да снимате видео. За това ще ви кажем кога според нас е най-подходящият момент за заснемане:

По време на конференции

Ако организирате конференции или събития, в които клиентите ви участват, то това е идеалното време да успеете да получите техните признания, докато са там и вече мислят за вас!

Съвет: Ако решите да създадете видеото си по време на събитие и искате да отделите най-добрите си клиенти, то можете да обособите някакво VIP място наблизо, на което да ги накарате да се почувстват сепицални – а шампанското и виното винаги ще са на ваша страна!

Самостоятелни дни за заснемане

Ако сте установили клиент, който има наистина невероятна история за разказване, помислете за организиране на самостоятелно заснемане. Ако е нужно, отидете направо на мястото, на което са намира клиентът, и прекарайте времето си с него. Предимството на снимките по този начин е, че клиентът ви ще бъде в състояние да разкаже по-дълбока история, а вие ще имате възможността да подчертаете своята роля в нея.

Съвет: Помислете за мястото, на което ще заснемете видеото, защото и това е от решаващо значение!

Как се създава видео с мнения на клиенти?

Както можете да си представите, има няколко стъпки, които трябва да се следват при създаването на видео с мнения на клиенти:

Стъпка 1: Планиране

Етапът на планирането включва изясняване на:

  • мястото (локацията), на което ще се снима, както и времето и часа за снимки;
  • екипът, който ще заснеме видеото;
  • хората, които ще участват във видео продукцията;
  • въпросите, които ще задава интерюиращият;
  • историята, която интервюираният (клиента) ще разкаже;
  • определяне на времетраенето на видеото.

Стъпка 2: Заснемане

Етапът на видеозаснемане трябва да се води изцяло по плана, който сте си създали преди това. Но никога не забравяйте, че нещо може да се обърка – щом знаете това, значи ще сте подготвени да решите проблема без да се създава излишна паника. Или както е казал народът – ще превърнете дефекта в ефект. По време на заснемането трябва да обърнете внимание на няколко неща:

  • видео осветление;
  • камера;
  • действие;
  • аудио;
  • коса и грим.

Стъпка 3: Пост-продукция

Това е етапът, по време на който от целия материал, който сте заснели, трябва да изберете най-доброто и от него да създадете своето видео. Тук имайте предвид следните неща:

  • Материал – ако имате заснет материал от 30 минути например, а вашето видео е само 2 минути, то можете да вземете останалата част от съдържанието и да го превърнете например в кратко блог видео или да го включите към видео с гафове например;
  • Озвучаване – подсигурете се, че аудиото е също толкова добро колкото и видеото; съветваме ви да си затворите очите и само да слушате – ако дори и така има сюжет, който върви плавно и логично, то спокойно можете да преминете нататък;
  • Креативност – това означава да изберете най-интересните графики, музика, ъгъл на заснемане и т.н. Развихрете въобразжението си;
  • Качване – помислете в кои платформи ще качите видеото си – личен сайт, сайт на фирмата, facebook профили, youtube канали и т.н.

Стъпка 4: Разпространение

За този етап едва ли са нужни много обяснения. Постарайте се да успеете да разпространите видеото си така, че то да достигне до възможно най-голяма част от целевата ви аудитория. Вариантите за това са много.

Ако имате нужда от планиране и цялостна изработка на видео реклама с отзиви на клиенти – свържете се с нас още днес!

видео монтаж, видео продукция, видео реклама, видеозаснемане
Предишна публикация
Blackmagic Design URSA Mini – уникално кино качество за вашите реклами
Следваща публикация
Заснемане на недвижими имоти с дрон. Трябва ли да се възползвате?

Подобни Постове