Защо трябва да използвате видео реклами с отзиви или мнения на клиенти в бизнеса си?
Умните компании създават видеа с мнения на свои клиенти. Защо? За да могат техните потенциални клиенти да видят и чуят отзиви на хора точно като тях. Така те научават защо трябва да купят даден продукт, защо се нуждаят от него и как той може да бъде от полза за решаването на техните проблеми. Истината е, че едно видео с мнения на клиенти може да направи много повече за вашия бизнес от няколкомесечната работа на маркетинг отдел и търговски екип!
Но днес не е достатъчно просто да създадете някакво видео, в което ваши клиенти да говорят за продуктите ви. Във време, в което отвсякъде сме заляти от всякакви интересни реклами, трябва наистина да се постараете вaшата да привлича вниманието на зрителите. А както знаем, нужни са само няколко секунди, за да се спечели вниманието на човек и той на подсъзнателно ниво да знае, че ще изгледа целия клип. За това публиката иска съдържание във формат, който смята за интригуващ.
Видеата с мнения на клиенти примамват аудиторията, като им предлагат човешка история, представена от истински човек – с неговия глас, с езика на тялото му, с индивидуални емоции и съдба. Разбира се, обаче има някои тънкости при създаването на подобен вид видеа, които ги превръщат в ефективни.
Какво представлява видеото с отзиви на клиенти?
Първо и най-важно е да разберете какво наистина представлява видеото с клиентски отзиви и как то може да се използва. Този тип видео може да бъде най-полезното средство, чрез което вашите потенциални клиенти да проучат какво предлага фирмата ви и с какво тя може да им бъде от полза.
Трябва да знаете, че няма ограничения в това кога можете да създадете подобно видео – дали ще е в началото на създаването на нов продукт или част от маркетинга и продажбите му. Този тип клипове са полезни както в ранните етапи от работата ви като въведение към това какво правите и защо, както и като повторение на услугата и това, което други клиенти получават от вас.
Важно е да не забравяте, че по време на видеото не трябва да показвате само и единствено хората, които интервюирате, но и да визуализирате самия продукт или услуга, които предлагате. Така зрителите ви ще знаят как изглежда това, което им предлагате, как се използва, за какво е предназначено и т.н. Използвайте графики и подходящ саундтрак, чрез които да създадете кинематографично усещане у своята публика – защото, най-добрите търговци знаят, че трябва да омаят всички сетива на своите потенциални клиенти и така вероятността да ги конвертират в настоящи е много по-голяма.
Съвет: Създавайте видеата си с продължителност под 2 минути.
бикновено най-добрата и ефективна дължина е 90 секунди, които са разделени горе-долу по следния начин:
- в първите 30 секунди трябва да се установи кой е клиентът;
- следващите 30 секунди да говорят за проблема, с който той се сблъсква;
- по време на последните 30 секунди обсъдете как вашият продукт помага за решаването на проблема.
Защо е важно да имате видео с мнения на клиенти?
Може би досега не сте се занимавали твърде много с видео маркетинг и се чудите дали наистина ви трябва подобно видео? Отговорът е прост – да! Ето защо:
– 89% от маркетинговите експерти по целия свят смятат, че това е най-ефективната маркетингова тактика;
– използването на думата „видео“ в имейлите, които изпращате по време на своята маркетингова кампания, повишава с 19% отварянето на имейла, а кликването върху линка вътре – с цели 65%;
– именно видеата с мнения на клиенти са това, което В2В купувачите търсят, когато влязат във вашия сайт;
– 65% от вашата аудитория са визуални купувачи.
Кого трябва да поставите пред камерата?
Както може би ще се досетите, не всеки клиент е подходящ за участник в такова видео. Има три неща, които трябва да вземете предвид, когато избирате кой да застане пред камерата ви и чия история да разкажете:
Изберете клиент, на когото вашият продукт е помогнал да постигне, така да го наречем, осезаема победа. Например такъв, който има и емпирични доказателства за това. Колкото повече физически факти може да даде клиента за предимствата на вашия продукт, толкова по-добре.
Ако можете да заснемете клиент, който е познат на аудиторията, то автоматично ще придадете на вашия продукт много по-висока стойност.
Може би никога не сте се замисляли за това, но ако имате възможност, постарайте се чрез видеото да успеете да уверите вашите зрители, че продуктът ви е легален и не продавате нещо, което да се окаже след това, че не може да бъде използвано.
Кога е най-подходящо да заснемете такова видео?
Заети сте. Вашите клиенти също са заети. И е почти невъзможно да успеете да съчетаете графиците си така, че да снимате видео. За това ще ви кажем кога според нас е най-подходящият момент за заснемане:
По време на конференции
Ако организирате конференции или събития, в които клиентите ви участват, то това е идеалното време да успеете да получите техните признания, докато са там и вече мислят за вас!
Самостоятелни дни за заснемане
Ако сте установили клиент, който има наистина невероятна история за разказване, помислете за организиране на самостоятелно заснемане. Ако е нужно, отидете направо на мястото, на което са намира клиентът, и прекарайте времето си с него. Предимството на снимките по този начин е, че клиентът ви ще бъде в състояние да разкаже по-дълбока история, а вие ще имате възможността да подчертаете своята роля в нея.
Как се създава видео с мнения на клиенти?
Както можете да си представите, има няколко стъпки, които трябва да се следват при създаването на видео с мнения на клиенти:
Стъпка 1: Планиране
Етапът на планирането включва изясняване на:
- мястото (локацията), на което ще се снима, както и времето и часа за снимки;
- екипът, който ще заснеме видеото;
- хората, които ще участват във видео продукцията;
- въпросите, които ще задава интерюиращият;
- историята, която интервюираният (клиента) ще разкаже;
- определяне на времетраенето на видеото.
Стъпка 2: Заснемане
Етапът на видеозаснемане трябва да се води изцяло по плана, който сте си създали преди това. Но никога не забравяйте, че нещо може да се обърка – щом знаете това, значи ще сте подготвени да решите проблема без да се създава излишна паника. Или както е казал народът – ще превърнете дефекта в ефект. По време на заснемането трябва да обърнете внимание на няколко неща:
- видео осветление;
- камера;
- действие;
- аудио;
- коса и грим.
Стъпка 3: Пост-продукция
Това е етапът, по време на който от целия материал, който сте заснели, трябва да изберете най-доброто и от него да създадете своето видео. Тук имайте предвид следните неща:
- Материал – ако имате заснет материал от 30 минути например, а вашето видео е само 2 минути, то можете да вземете останалата част от съдържанието и да го превърнете например в кратко блог видео или да го включите към видео с гафове например;
- Озвучаване – подсигурете се, че аудиото е също толкова добро колкото и видеото; съветваме ви да си затворите очите и само да слушате – ако дори и така има сюжет, който върви плавно и логично, то спокойно можете да преминете нататък;
- Креативност – това означава да изберете най-интересните графики, музика, ъгъл на заснемане и т.н. Развихрете въобразжението си;
- Качване – помислете в кои платформи ще качите видеото си – личен сайт, сайт на фирмата, facebook профили, youtube канали и т.н.
Стъпка 4: Разпространение
За този етап едва ли са нужни много обяснения. Постарайте се да успеете да разпространите видеото си така, че то да достигне до възможно най-голяма част от целевата ви аудитория. Вариантите за това са много.
Ако имате нужда от планиране и цялостна изработка на видео реклама с отзиви на клиенти – свържете се с нас още днес!