Цени за видео продукция, видеозаснемане и видео реклама през 2024-та година или колко струва изработката на рекламен видеоклип
Един от най-често задаваните въпроси към нас, а предполагам и към други колеги от индустрията е колко струва заснемането и изработката на един видеоклип било то рекламен, фирмен, пояснителен и т.н. Не изминава и ден без да се наложи да отговорим на този въпрос. Нито ден! Ценообразуването на видео продукция може да бъде сложно. Попитайте някой в индустрията за помощ и най-вероятно ще получите най-типичния отговор… зависи. А това не е много полезно, когато искате да планирате бюджета си и се опитвате да разберете какви ще бъдат цените за видео продукция и разходите за вашата рекламна кампания.
Може би точно затова голяма част от фирмите не рекламират своите цени. А когато не може да бъде намерена информация за цените в един сайт, ние знаем, че това поставя клиента в неприятно положение. Затова екипът на Медия Трейдинг е готов по всяко време да подготви за вас оферта, чрез която да успеете да планирате бюджета си. Но въпреки всичкo смятаме, че един по-обширен пост по темата може да се окаже полезен за много от вас.
В този блог пост ще ви дадем изключително интересна и важна информация за това колко точно струва продукцията на един видеоклип.
Ако не ви се чете, можете просто да изгледате видеото 📺👇
Статистика за потребителското търсене на видео услуги
В Медия Трейдинг сме насочили усилията си да помагаме на бизнеса като заснемаме и изработваме рекламни, корпоративни, продуктови, обучителни и какъв ли не още друг тип видеоклипове. Изработваме и доста анимирани видеоклипове като explainer видео, whiteboard видео, инфографики и други. Доста често получаваме запитвания от най-различни компании и отделни хора и най-често срещания въпрос е колко ще струва изработката на еди какво си видео.
Освен запитванията сме абсолютно сигурни, че това са и най-популярните търсения онлайн когато става дума за видео и рекламни услуги. За да потвърдим думите си ще ви покажем и ключова статистика с най-популярните търсения и страници от нашите акаунти в Google Analytics и Google Ads.
Търсене за видео услуги в Google
Освен статистиката от нашите Google акаунти с метрики, можете да погледнете и какви резултати излизат веднага след като потърсите в Google search ключови изрази свързани с видео. Ще видите, че когато напишете „видео реклама“ веднага първото което предлага самата търсачка, са допълнителни думи и изрази като „видео реклама цена“, „видеозаснемане цени“, „изработка на видеоклип цена“, „заснемане на рекламен видеоклип цена„, „видео монтаж цена“ и така нататък. Същото е и с фото услугите, а предполагаме и с много други бизнес ниши.
Това само доказва, че най-популярното търсене и основния въпрос, който вълнува хората е на първо място колко струва заснемането или цялостната изработка на даден тип видеоклип или услуга свързана с видео.
Каква е цената за видеозаснемане или изработка на видео реклама?
За повсеместно огромно съжаление, няма конкретна сума, която някой може да ви поиска без да знае детайлите за това, което желаете да се постигне като краен резултат. Повечето професионалисти обичат да дават примера за колата отговаряйки на въпроса с контра-въпрос: „Колко ще струва една кола?“. Ами не знаем… Ще има ли покрив? Ще има ли климатик? С блажна боя ли трябва да е боядисана или не? Ще има ли яка аудио система или само скромно една пищялка? Джанти? Гуми?
Та, така де…колкото и да е банално това, те са напълно прави в иронията си. Просто не е възможно да поставиш цена на нещо, за което нямаш никаква или почти никаква информация. Все пак искаме да ви ориентираме максимално точно и ако неможем да ви дадем конкретна цена, то поне да ви подготвим какво да очаквате като въпроси и процеси, за да се стигне до конкретно ценово предложение по вашето запитване.
Стъпка номер 1 за определяне на цени за видео продукция
Ок, стъпка номер 1 е да знаем дали имате вече готова идея за вашето видео и имате ли я разписана под формата на сценарий (дори и непрофесионален). Доста клиенти се свързват с нас с вече готов собствен сценарий, който желаят ние да реализираме за тях. Ако нямате такъв – няма проблем. Просто ни опишете идеята си и какво желаете да рекламирате с видеото. Дали продукт, дали услуга, дали цялата си компания/бранд или пък искате да обучите хора с това видео.
Това ще ни ориентира какъв точно тип видео ви е нужен и до каква степен си заслужава да се помисли за по-висок бюджет, съответно по-качествен краен продукт.
Не искаме просто да ви вземем възможно най-много пари, а желаението ни е да изработим за вас видео, което да върши работата, за която е предназначено. Ако нямате сценарий ние можем да измислим и разпишем такъв за вашия проект.
Стъпка номер 2 за определяне на цена за видео продукция
Стъпка номер 2 е да ни запознаете с някои технически детайли като отговорите на следните въпроси:
- На какъв език трябва да се изработи видеото? Доста от клиентите ни поръчват видеоклипове освен на български и на английски и други езици.
- Ако е на повече от един език може да се преведе със субтитри. Доста маркетинг експерти планират и своите клипове да се гледат без аудио, та тогава субтитрите са си направо задължителни. Та…. ще желаете ли да има субтитри във вашето видео?
- Каква ще е продължителността на видеото?
- В какъв стил ще бъде то? Изцяло заснето? Изцяло анимирано или комбинация от заснет материал и видео анимация?
- Ако използваме анимация, то тя двуизмерна ли желаете да бъде или триизмерна (2Д или 3Д)? Тук е хубаво да знаем и какво ще се анимира? Дали ще са просто някакви надписи или пък по-сложни неща като инфографики, анимирани герои или пък цели графични сцени?
- Ще е супер ако можете да ни изпратите връзка или така наречения линк към друго видео, което максимално се доближава като краен резултат до желаното от вас. Това би ни отговорило на доста от въпросите.
- Ще се наложи ли във видеото да участват актьори? Ако отговорът е да, то вие ли ще осигурите участието им или желаете ние да организираме кастинг за избора им?
Ако ще имаме хора във видеото е наложително, да не кажем задължително, да използваме и професионален грим. Това води и към следващия въпрос:
- Ще желаете ли да прибавим грим към снимачните дни?
- Много е важно да знаем локациите на заснемане на видео материала? Къде ще се снима? Екстериорни (външни локации) или интериорни (вътрешни локации)? Вие ли ще осигурите тези снимачни площадки или желаете ние да го направим? Между другото да се похваля и с нашето собствено снимачно студио в центъра на София, от което можете да се възползвате за вашите продукции.
Продължаваме с въпросите!
- Не знаем дали знаете, но звукът е супер, супер, супер важна част от всяка сериозна видео продукция! Тук трябва да ни уточните дали желаете да има само фонова музика и дали желаете тя да е изцяло авторска (композирана специално за вас – скъпия вариант) или може и да е закупена от готова музикална банка – по-евтиния вариант?
- Освен музиката ще искаме да знаем дали желаете видеото да се води от глас зад кадър или поне такъв глас да участва под някаква форма в озвучаването?
- Докато сме на тема звук, да ни отговорите дали ще желаете да добавим и звукови ефекти и подложки, с които да обогатим визуалното преживяване?
- Важно е да ни кажете и къде ще се разпространява видеото, за каква платформа е предназначено? Дали ще бъде само за онлайн ползване? Дали ще бъде за онлайн и вътрешно-фирмено? Дали ще се ползва за определени събития като семинари, изложения и други? Дали пък ще е за телевизионна рекламна кампания? Тук уточняваме и техническите характеристики на форматите, в които е нужно да се изработи видеото. Уточняваме и съотношенията на страните на видео файловете. Дали ще бъде най-често срещаното хоризонтално в стандарт 16:9 или подобен, дали ще е квадрат в съотношение 1:1 или пък желаете да бъде вертикален формат като най-срещан такъв е 9:16 за инстаграм и други платформи.
Важно е да получим детайлна предварителна информация
Всичко това ще ни помогне изключително, за да определим редица други неща, които са от огромна важност за цената и за качественото изпълнение на вашия видео проект. Например след като съберем цялата тази информация ще можем да определим размера на снимачни екип (ако снимаме разбира се), броя на снимачните дни, размера на разходите за път, престой и кетъринг за хората на терен, времето необходимо за пост-продукция – това включва видео монтаж, графичен дизайн и илюстрация, видео анимация, озвучаване – глас, музика и ефекти, набор от нужни реквизити и гардероб за актьорите или участниците и други.
Цената за заснемане и изработка на видео реклама зависи от много фактори
Както виждате има адски много фактори, които повлияват крайните цени за видео продукция. Да не говорим, че сигурно и забравяме нещо. Ето защо няма кой нормален човек в тази индустрия да ви даде фиксирана цена без да знае конкретни параметри нужни за продукцията/изработката на вашето видео. В края на поста ще ви дадем и синтезирано обобщение каква точно информация е нужно да ни предоставите при вашето запитване за изработка на видеоклипове, за да получите конкретна ценова оферта от наша страна. Преди това искам да ви дам още малко полезна информация.
Какво трябва да е времетраенето на вашето видео?
В последните няколко години се наложиха определени неписани норми по отношение на продължителността на различните типове видеоклипове. Такива дължини можете да вземете за ориентировъчни и за вашите клипове. Например:
- Рекламните видеоклипове (видео реклами) на продукти или услуги варират от 15 секунди до 1 минута.
- Корпоративните или фирмени видеоклипове варират от минута и половина до към 3 минути.
- Обучителните видеа и видеата тип туториал варират от около 3 до към 15 минути. Може и по-дълго в зависимост от сложността и обема на информацията, която трябва да се представи.
Като цяло сложна работа. НО! Ако всичко това ви замайва главата и не ви се занимава кой знае колко, въпреки че ще е странно да си давате парите без да се интересувате от материята, просто ни пишете като ни изпратите линк към видео, което ви харесва и ни кажете: „Искам ей такова.“. Ние ще изработим нашето ценово предложение на базата на видяното и ще ви го изпратим, за да прецените дали ви устройва. Внимавайте само да не ни изпратите някой тотален шедьовър награждаван от различни конкурси и фестивали, че тогава цената няма да ви хареса 😊
Време за работа по видео продукции и процес
Първото и може би най-важното нещо, което трябва да знаете като клиент, е че няма как една качествена видео продукция да бъде направена за час-два. Истината е, че клиентите не виждат всички дейности, които се провеждат по заснемането и монтаж на видеото. Става дума за неща като планиране, пътуване до мястото за снимките и обратно, видео монтаж, коригиране на цветовете в пост-продукцията, конвертиране на файловете в определени формати и т.н. С други думи – цялостното създаване на една видео продукция отнема повече от час. Затова цените за видео продукция винаги варират.
Един от най-честите въпроси, които получаваме, е какви са нашите цени за видео продукция или цени за видео реклама? Колко струва заснемане на видеоклип? Какви ще са разходите за едно 2-3 минутно видео… или за 1 минута… или за 30-секунден видеоклип. Независимо от дължината отговорът е винаги един… Зависи. И ето защо…
Нека да използваме 3-минутно видео като пример. Завършената продукция може и да е три минути, но времето, за което те са заснети и обработени, може да варира. Имали сме 3-минутни клипове, които сме заснели и изработили само за един или няколко дни, и такива, които са ни отнели цели седмици. Разбира се, че цената на крайния продукт в двата случая ще бъде различна.
За да разберете по-добре процеса на работа по едно видео, нека ви разкажем накратко как протича той при нас.
Създаване на концепция
Първото нещо, което държим да се уверим преди започването на физическата работа по проекта, е, че сме разбрали правилно нуждите и целите на клиента. След което заедно създаваме план-гръбнак, по който да се движим през целия работен процес. За да се получи това, ние следваме няколко прости стъпки:
- Очертаваме целите и целевата аудитория на видеото, като щателно проверяваме и конкуренцията в съответната пазарна ниша;
- Обсъждаме с клиента идеята на видеото и всичко, което трябва да бъде включено и да се появи в него;
- Обсъждаме колко души ще участват във видеото (ако има такива) и каква ще е тяхната функция;
- Обсъждаме какви локации и техника ще са ни нужни;
При добър диалог това може да отнеме час-два.
Преди заснемане на видео продукцията
След това следва моментът, в който ние трябва да съберем, изберем или създадем всички неща, които ще са ни нужни по време на снимките. Toва могат да бъдат:
- Създаване на необходими shot-lists (списъци с нужни кадри/сцени);
- Подготвяне на въпроси и концепция за интервю;
- Избиране на място за снимки – уговорки за ползването му (ако са нужни такива), проверка дали е подходящо и т.н.;
- Подготовка на оборудване – проверка на камера, осветление, мултимедия карти, стативи и т.н.
Тези дейности в най-добрия случай също могат да отнемат няколко часа.
Заснемане на видео продкуцията
Тук вече отговорът „зависи“ важи в най-пълна сила. Никога не можем да предвидим напълно какво ще се случи в деня за снимки, дали ще ни върви по вода, какви перипетии ще се появят и т.н.
Разбира се, преди заснемането на самото видео се прави подготовка, която също изисква определено време. В повечето случаи екипът на Медия Трейдинг е достатъчен за заснемането на видео продукцията, но има случаи, в които е необходимо да се наемат и допълнителни хора и/или техника – допълнителни видеооператори, звукови техници, гримьори, фризьори и така нататък. Добавянето на професионалисти като тези води до оскъпяване на производството на видеото.
След заснемане на видео материала
Това е моментът, който реално остава в сянка за клиента. Колко време ще се прекара по работа върху пост-продукцията зависи от размера на суровия видео материал, който трябва да се пресее, и колко специфична е историята за сглобяване. Трябва още да се поработи върху качеството на звука, добавянето на ефекти и музика (ако такива са нужни), изчистване на гласовете, добавяне на анимация (отново ако такава е предвидена), евентуално създаване на някакъв текст, субтитри и мн. др. След като суровото видео е готово, ние го изпращаме на клиента за одобрение и извършваме леки корекции, ако това е нужно.
Пост-продукцията е основен елемент за определяне на цени за видео продукция или това колко ще струва видео рекламата.
Обобщение – каква информация е нужна за да получите конкретна и точна ценова оферта за изработка на видео?
И така да обобщим какво ни е нужно от ваша страна като клиент със запитване, за да можем да изработим максимално адекватна ценова оферта за реализация на вашия нов видео шедьовър:
- Какво ще рекламираме? Какъв ще е обекта на видеото?
- Имате ли готова идея и разписан сценарий или ще желаете ние да направим проучване и да измислим и напишем сценария?
- Каква ще е желаната продължителност на видеоклипа?
- На какъв език ще бъде изработен?
- Какъв тип ще е видеото? Изцяло заснето? Изцяло анимирано или комбинация от двете?
- Можете ли да ни изпратите връзка към видео, което максимално се приближава до желаното от вас?
Ако снимаме:
- Ще трябва ли във видеото да участват актьори? Вие ли ще ги осигурите или желаете ние да направим това?
- Ще осигурите ли снимачни локации или желаете ние да направим това?
- Ще има ли нужда да добавим фонова музика във видеото?
- Ще има ли нужда да добавим глас зад кадър във видеото?
- Ще желаете ли да добавим звукови ефекти и подложки?
- В каква резолюция (размер) трябва да бъде видеото?
- Къде ще се разпространява?
Както виждате, нужна е доста детайлна информация, но с колкото повече полезна информация разполагаме относно вашето запитване, толкова по-адекватна и точна ще бъде и нашата оферта към вас.
В крайна сметка струва ли си целият този труд?
Да, струва си! Едно добре направено видео ще бъде вашето лице пред света. То ще е там на страниците ви 24/7 работейки неспирно и неуморно за вашия бизнес. Качеството му ще отразява изцяло отношението и амбициите ви към вашата компания или продукт.
В заключение
Тези основни стъпки за това как се произвеждат клиповете всъщност са доста универсални. Разбира се, всяка компания определя свои цени за видео продукция по свой принцип.
Като цяло това са стъпките за създаване на видео продукция. Надяваме се, че сме успели поне малко да ви помогнем да разберете процеса, по който се определят разходите.
Поръчайте рекламно видео
Ако имате нужда от изработка на видео реклама за вашият бизнес не се колебайте да ни пишете или позвъните. Ще се радваме да ви консултираме и да реализираме вашите идеи!