Цени за видео продукция или колко струва изработката на видео?

Цени за видео продукция, видеозаснемане или видео реклама

Ценообразуването на видео продукция може да бъде сложно. Попитайте някой в индустрията за помощ и най-вероятно ще получите най-типичния отговор… зависи. А това не е много полезно, когато искате да планирате бюджета и се опитвате да разберете какви ще бъдат цените за видео продукция и разходите за вашата рекламна кампания.

Може би точно затова голяма част от фирмите не рекламират своите цени. А когато не може да бъде намерена информация за цените в един сайт, ние знаем, че това поставя клиента в неприятно положение. За това екипът на Медия Трейдинг е готов по всяко време да подготви за вас оферта, чрез която да успеете да планирате бюджета си. Но въпреки всичкo смятаме, че една по-обширна статия за това може да се окаже полезна за много от вас.

Най-вероятно все пак ще ви се наложи да се свържете с нас или с друг производител, за да зададете по-конкретни въпроси, но се надяваме, че с тoзи материал ще успеем да ви дадем по-добра представа за това какво се случва по време на производството на видеото, за да разберете къде отиват парите ви.

Изгледайте бранд видео рекламата, която изработихме за клиентите ни от emerchantpay

Време за работа

Първото и може би най-важното нещо, което трябва да знаете като клиент, е че няма как една качествена видео продукция да бъде направена за час-два. Истината е, че клиентите не виждат всички дейности, които се провеждат по заснемането и монтаж на видеото. Става дума за неща като планиране, пътуване до мястото за снимките и обратно, видео монтаж, коригиране на цветовете в пост-продукцията, конвертиране на файловете в определени формати и т.н. С други думи – цялостното създаване на една видео продукция отнема повече от час. Затова цените за видео продукция винаги варират.

Един от най-честите въпроси, които получаваме, е какви ще са разходите за едно 2-3 минутно видео… или за 1 минута… или за 30-секунден видеоклип. Независимо от дължината отговорът е винаги един… Зависи. И ето защо…

Нека да използваме 3-минутно видео като пример. Завършената продукция може и да е три минути, но времето, за което те са заснети и обработени, може да варира. Имали сме 3-минутни клипове, които сме заснели и изработили само за един или няколко дни, и такива, които са ни отнели цели седмици. Разбира се, че цената на крайния продукт в двата случая ще бъде различна.

За да разберете по-добре процеса на работа по едно видео, нека ви разкажем накратко как протича той при нас.

Създаване на концепция

Първото нещо, което държим да се уверим преди започването на физическата работа по проекта, е, че сме разбрали правилно нуждите и целите на клиента. След което заедно създаваме план-гръбнак, по който да се вдижим през целия работен процес. За да се получи това, ние следваме няколко прости стъпки:

  • Очертаваме целите и целевата аудитория на видеото, като щателно проверяваме и конкуренцията в съответната пазарна ниша;
  • Обсъждаме с клиента идеята на видеото и всичко, което трябва да бъде включено и да се появи в него;
  • Обсъждаме колко души ще участват във видеото (ако има такива) и каква ще е тяхната функция.;
  • Обсъждаме какви локации и техника ще са ни нужни

При добър диалог това може да отнеме час-два.

Можете да хвърлите едно око и на фирмения филм, който заснехме и изработихме за винарна Bessa Valley

Преди заснемане на продукцията

След това следва моментът, в който ние трябва да съберем, изберем или създадем всички неща, които ще са ни нужни по време на снимките. Toва могат да бъдат:

  • Създаване на необходими shot-lists (списъци с нужни кадри/сцени);
  • Подготвяне на въпроси и концепция за интервю;
  • Избиране на място за снимки – уговорки за ползването му (ако са нужни такива), проверка дали е подходящо и т.н.;
  • Подготовка на оборудване – проверка на камера, осветление, мултимедия карти, стативи и т.н.

Тези дейности в най-добрия случай също могат да отнемат няколко часа.

Заснемане на видео продкуцията

Тук вече отговорът “зависи” важи в най-пълна сила. Никога не можем да предвидим напълно какво ще се случи в деня за снимки, дали ще ни върви по вода, какви перипетии ще се появят и т.н.

Разбира се, преди заснемането на самото видео се прави подготовка, която също изисква определено време. В повечето случаи екипът на Медия Трейдинг е достатъчен за заснемането на видео продукцията, но има случаи, в които е необходимо да се наемат и допълнителни хора и/или техника – допълнителни видеооператори, звукови техници, гримьори, фризьори и така нататък. Добавянето на професионалисти като тези води до оскъпяване на производството на видеото.

Ето и още един рекламен видеоклип този път за клиентите ни от завода НИКДИМ в Казанлък

След заснемане на видео материала

Това е моментът, който реално остава в сянка за клиента. Колко време ще се прекара по работа върху пост-продукцията зависи от размера на суровия видео материал, който трябва да се пресее, и колко специфична е историята за сглобяване. Трябва още да се поработи върху качеството на звука, добавянето на ефекти и музика (ако такива са нужни), изчистване на гласовете, добавяне на анимация (отново ако такава е предвидена), евентуално създаване на някакъв текст, субтитри и мн. др. След като суровото видео е готово, ние го изпращаме на клиента за одобрение и извършваме леки корекции, ако това е нужно.

Тези основни стъпки за това как се произвеждат клиповете всъщност са доста универсални. Разбира се, всяка компания определя свои цени за видео продукция по свой принцип.

Като цяло това са стъпките за създаване на видео продукция. Надяваме се, че сме успели поне малко да ви помогнем да разберете процеса, по който се определят разходите.

Ако имате нужда от изработка на видео реклама за вашият бизнес – не се колебайте да ни пишете или позвъните. Ще се радваме да ви консултираме и да реализираме вашите идеи!

, , , , ,
Предишна публикация
Blackmagic Design URSA Mini – уникално кино качество за вашите реклами
Следваща публикация
Видео с отзиви на клиенти – най-силната реклама

Подобни Постове

Меню
Top