Има ли такова животно като идеална дължина за видео?
Предполагаме, че много хора, кликнали върху тази статия, очакват тя да им даде информация за абсолютно перфектната дължина за видео, което да гарантира сигурен успех. Добрите търговци обаче знаят, че не съществува стратегия с точно определено времетраене на видео, което да бъде подходящо за разработване и оптимизиране на всяко едно маркетингово съдържание.
Днес клиентът е бомбандиран отвсякъде с видеоклипове, които целят да му продадат нещо и както се досещате и сами, няма голяма полза от дългите и отегчителни обяснения. Краткост, яснота, стил и най-важната съставка – атрактивност, са разковничето в рецептата за добра маркетингова стратегия.
Какво трябва да вземете в предвид преди изработката на вашето видео?
Преди да определите точната дължина за вашето видео, трябва да си зададете следния въпрос – как и къде аудиторията ще може да го гледа? Устройството и платформата, на която се представя вашето съдържание, са едни от най-важните съображения при определяне на това колко дълго трябва да бъде то. Ако ще го разпространявате в социалните мрежи – направете го късо. Напоследък тенденциите (специално за платени видео реклами във Facebook) са видеоклиповете да бъдет много кратки – до 15 секунди.
Въпреки това, функцията за автоматично възпроизвеждане на видео във Фейсбук, прави едно 30 – 40 секундно видео оптимално, докато за Instagram например е подходящо „микро-видео“, което не трябва да надвишава 15 секунди. А пък в сайтовете за видеосподеляне като YouTube и Vimeo, зрителите са отворени за гледане на по-дълги и по-стилизирани клипове.
Преди да се спрете оконачтелно на някоя платформа, вземете предвид плюсовете и минусите й и се съобразете с неща като реклами или конкурентно съдържание, които играят важна роля за вашето добро представяне пред потребителите.
Какви други елементи определят идеалната дължина за вашето видео?
Друг важен фактор за дължината на вашето видео е това дали искате чрез него просто да забавлявате зрителя, да го образовате или да го накарате да закупи продукт, да сподели съдържанието и т.н. Това определя в кой момент във видеото ще се вмъкне призив за действие. Ако искате да продавате повече, никога не чакайте до края – сложете призива за действие още в първите 10 секунди, иначе рискувате да изгубите зрителя.
Определяне на времетраене на видеото спрямо типа му
Ако представяте продуктово видео, основният проблем е, че имате нужда от време, за да обясните своя продукт или услуга, но така, че да не станете скучни за вашата аудитория. В повечето случаи 90 секунди са една идеална дължина – достатъчно време, за да представите това, което искате, без да отегчите потенциалния си клиент. А ако вашият продукт е по-лесен за обяснение – и 30 секунди са напълно достатъчни, за да го представите.
Ако пък сте се спряли на „бялата дъска“ (whiteboard видео) – не забравяйте, че маркетинга с анимирани видеа също се прави, за да обясни даден продукт или услуга. Това не е обикновена телевизионна реклама, така че не трябва да бъде твърде кратко, тъй като например 15 секунден анимиран клип не е достатъчен, за да обясни нещо. Трябва ви поне минута, минута и половина.
За корпоративно видео перфектната дължина е около две-три минути. Това обаче в никакъв случай не означава, че трябва да мислите гениални сценарии – напротив, постарайте се ясно и оригинално да представите себе си, без да разтягате ненужни локуми.
Ето в това наше видео ще можете да получите супер полезна информация относно препоръчителните дължини. Информацията за продължителността на видеоклиповете е на 10-тата минута.
И в заключение…
Не забравяйте най-важното за своето видео – направено както трябва, то само за своите няколко секунди може да направи за вас много повече, отколкото една маркетингова кампания за цял месец.
Ако се нуждаете от помощ, за да вземете най-доброто решение за бизнеса си, свържете се още сега с нас.