Бюджет – тема табу или задължителен въпрос за обсъждане при изработката на видео реклама?
Да, рядко намираме комфортен и подходящ момент да говорим за бюджет, защото той е синоним на пари. Това е меко казано неудобна тема, която обаче трябва да бъде задължително обсъдена, ставайки дума за началото на видео проект. Жизненото ѝ значение е продиктувано също от нужната яснота, която трябва да бъде коментирана още преди началото на същинската част на проекта.
Важността ѝ касае както клиента, така и компанията, която ще създаде съответния филм или видео реклама. Обсъждането на тези въпроси обаче е на практика равносилно на мнението ви (всеки има такова) и именно заради това те трябва да бъдат изговорени на една предварителна фаза, където всички разногласия биха могли да бъдат решени и изгладени.
Целта на всичко това е да бъдат изяснени всички финансови ограничения (винаги има такива). Изминаването на тази стъпка помага в планирането и изготвянето на началните етапи от видео проекта ви.
Задаване на правилните въпроси
Никак не са рядкост и случаите, при които клиент, желаещ заснемане и изработка на видео реклама или клип се появи с думите: „Искам да ми направите видео. Колко ще ми струва?“. Това е ситуация, която би могла да се срещне във всяка бизнес сфера и тази тук не прави никакво изключение. За да бъде даден отговор на този въпрос обаче е нужно да бъдат зададени още няколко, чиито отговори ще насочат и двете страни към доста по-голяма яснота, относно заявката на клиента, изискванията и очакванията.
Ето защо, за да можем да дадем по-точен отговор на въпроса „Колко ще струва видеоклипът ми?“, трябва да бъдат зададени конкретните допълнителни въпроси, даващи уточнения. Те са свързани с времето, уменията и средствата, с които ще се работи. По тази логика най-добрият начин, когато сътрудничим с потенциален клиент, ние държим да разпределим работата си в три основни етапа – предварителна продукция (пре-продукция), продукция и пост-продукция.
Коментирайки всяка една от тези три стъпки, бихме могли да дадем много по-детайлна картина за стойността на всеки един проект.
Планиране или предварителна видео продукция
По време на този процес ние провеждаме разговори и срещи с клиентите, като така успяваме да създадем качествен план и подход, който би могъл по най-добър начин да представи продукта, услугата или идеята във видеото. Тук биват коментирани всички фази от проекта като сценарий, сториборд, звук, видеозаснемане, актьори, търсене и наем на локации, анимация и графики, екип, изясняване на цялостната визия и всичко останало, от което крайния продукт има нужда.
Тук, разбира се, всеки клиент може да участва с напълно изготвен план и идея, която ние да осъществим. Не е изключено и той да разчита на нашата помощ в създаването на всички части на предварителната продукция.
Видео продукция
Тук е моментът, в който на преден план излиза екипът, който да организира и заснеме видео продукцията ви. За подбора на този отбор от професионалисти се изисква сериозно внимание, което ние гарантирано прилагаме. Не е изключено някои проекти да изискват и повече от два екипа или един по-голям такъв.
Пост-продукция на видеоклип
Това е специфичен етап, при който при нормалното развитие на продукцията всичко напасва на мястото си и започва да се материализира цялостната визия на видео проекта. С помощта на уменията на нашите опитни монтажисти и аниматори суровият материал ще придобие перфектната видео форма, която се е изисквала още в началото на заданието.
Именно от финалния видео монтаж зависи и точното предаване на цялостната фокусирана идея на видеото към неговата конкретна публика. Тук се използват и финални добавки, в случай, че такива са нужни, за да се получи цялостната визия и търсен баланс.
Ето защо бюджетите трябва да бъдат спокойно обсъждани, без задръжки и притеснения от двете страни на разговора. Именно широкоспектърното коментиране на тази част от задачата по създаване на една видео продукция би довело до нейното перфектно осъществяване до последния изпипан детайл – фактор, който търсят както изпълнителите, така и клиентите.