Влиянието на анимираните видеоклипове в дигиталния маркетинг расте постоянно
Инструментът анимирани видеоклипове става все по-предпочитан и използван от иновативните и модерни компании. Това е така, тъй като видео анимациите вече не се нуждаят от големи бюджети, специализирани техники и технологии и достъп до определени платформи за излъчване. На теория, всеки, който е поне малко копирайтър, дизайнер, сценарист и продуцент, може да създаде анимирано видео.
Все пак е малко спорно дали едно визуално неатрактивно анимирано видео би привлякло вниманието на потребителите така, както това би сторило едно професионално изработено видео. Затова винаги се доверявайте на професионалистите в дадената област.
Защо обаче да използвате анимирани видеоклипове във вашия маркетинг?
Ето 4 много основателни причини за това.
1. Увеличаване на конверсиите
– 65-85% от хората са склонни да направят покупка, след като са гледали видео представяне на продукт. Средно, престоят във вашия сайт ще е 2 минути повече, ако ангажирате посетителите в него с видео анимация (Internet Retailer 4/2010 / Comscore 8/2010). Ако видеото е в лендинг страница в сайта ви, това ще спести време на посетителите – ще грабнете вниманието им с мощен микс от изображения, движение, текст, глас, звук, ефекти и музика за много кратко време. Това е ефективно използване на времето и съсредоточаване на информацията в няколко секунди.
2. Анимациите подобряват SEO
– както знаете, Google притежава YouTube. Следователно, ако качите видео в YouTube и след това го вградите във вашия сайт, това ще увеличи 53 пъти вероятността сайтът ви да се класира в първа страница с резултати на Google (Forrester, 1/2010). Допълнителен плюс е, че във вашите анимирани видеа в YouTube може да добавяте и ключови думи. Ако някой търси по вашите ключови думи във видео мрежата, той ще попадне на вашето видео, а след това ще влезе и в сайта ви. Това си е потенциален клиент, нали?
3. Вирусен маркетинг и споделяне на видео
– вирусно разпространяваните анимирани видеоклипове в онлайн маркетингови кампании увеличават кликаемостта със 75%. 68% от хората, които гледат онлайн видео, на свой ред споделят видеото с техните приятели (MarketingExperiments.com, November 2006).
За съжаление, няма магическа формула за създаване на видео анимация, която хората задължително ще искат да споделят. Това, което се изисква и от клиентите, и от създателите на анимацията, е да вложат всичко от себе си в процеса и да предоставят на аудиторията:
- добра идея/история/съобщение,
- ясно и разбираемо за целевата аудитория видео,
- призив за действие,
- страхотен подход, с който да са споени всички елементи, за да бъдат готови хората да се доверят.
И още нещо, вие не трябва просто да представите видеото си и да очаквате хората да започнат да го споделят, без да използвате никаква друга форма на реклама. Видео анимацията е мощна и важна част от вашата маркетинг кампания, но е само ЧАСТ.
4. Анимираните видеоклипове спестяват време
– веднъж създадения анимиран видеоклип (видео анимация) може да бъде използван както онлайн, така и в офлайн среда. Анимациите успешно могат да заменят PowerPoint презентациите, да бъдат полезни при обучения и срещи, ако се използват за показване и промотиране на бизнеса. Видеата чудесно се вписват в общуването, полезни са за нетуъркинга.
Бърз съвет от професионалистите
Съветът ни е да имате презентационен анимиран видеоклип, достъпен както онлайн, така и на вашия телефон, iPod, таблет (на всички устройства, които ползвате в работата си). Така, ако се наложи да представите бизнеса си пред някого в процеса на разговора, това може да стане именно с видеото, което е на телефона ви, без да ви е нужен интернет. Все по-често анимираните видеоклипове генерират повече нови клиенти, отколкото стандартните визитки.
Използвайте анимирани видеоклипове и ще видите, че бизнесът ви ще подобри позициите и продажбите си!
Ако имате някакви въпроси
или коментари за използването на видео анимация като част от вашия онлайн маркетинг, не се колебайте да се свържете с нас.